radca prawny do spraw obsługi prawnej
Filed under: Warszawa | Administracja Publiczna
OGŁOSZENIE NR 177449Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
poszukuje kandydatów na stanowisko:
radca prawny
do spraw obsługi prawnej
w Wydziale Organizacyjno-Prawnym
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Część etatu
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
ul. Bartycka 110A
00-716 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
sporządzanie opinii i udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz wyjaśnień w zakresie interpretacji i stosowania prawa w celu prawnego wsparcia działalności WIOŚ
opracowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz opiniowanie projektów tych aktów, umów i porozumień podpisywanych w WIOŚ w Warszawie oraz opiniowanie decyzji administracyjnych wydawanych przez MWIOŚ
opiniowanie umów, w tym ogólnych warunków umów dotyczących zamówień publicznych zawieranych przez WIOŚ w Warszawie
sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją administracyjną i sądową należności WIOŚ w Warszawie
uczestniczenie w rokowaniach dotyczących nawiązania, zmiany lub rozwiązania stosunków prawnych w celu zapewnienia korzystnych dla WIOŚ w Warszawie i zgodnych z prawem umów
występowanie w charakterze pełnomocnika Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w postępowaniach sądowych, administracyjnych, egzekucyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi w celu zapewnienia reprezentacji prawnej MWIOŚ
opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wojewódzkiego Inspektora do załatwiania spraw w jego imieniu
współdziałanie przy opracowywaniu zawiadomień i wniosków do organów ścigania i sądów
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik ok. 80% czasu poświęca na wykonywanie czynności
o charakterze statycznym, związanych głównie z pracą przy biurku i komputerze. Ok. 20% czasu zajmują mu czynności o charakterze dynamicznym związane głównie z poruszaniem się po terenie Inspektoratu . Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera, prowadzenie rozmów.
Praca w siedzibie urzędu oraz na poza siedzibą urzędu (reprezentacja urzędu, wystąpienia publiczne). Możliwość wystąpienia sytuacji stresujących oraz zagrożenia korupcją.
Stanowisko nie wymaga wysiłku fizycznego.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym znajdującym się na terenie budynku .
Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ( podjazd dla wózków inwalidzkich, winda, pomieszczenia higieniczno-sanitarne). Brak oznaczeń dla osób niewidomych.
Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to: sprzęt komputerowy, meble oraz sprzęt biurowy. Pomieszczenie biurowe wyposażone jest w szafy aktowe, oświetlenie sztuczne i naturalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku radcy prawnego w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne:
wpis na listę radców prawnych
znajomość przepisów prawa w szczególności z zakresu: ochrony środowiska, prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, finansów publicznych, prawa cywilnego, prawa pracy, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych, prawa podatkowego
znajomość regulacji dotyczących egzekucji, procedury cywilnej i administracyjnej
znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
umiejętność: interpretacji przepisów prawnych, logicznego myślenia i wszechstronnie uzasadnionej argumentacji
umiejętność formułowania pisemnych stanowisk
dobra organizacja pracy własnej
komunikatywność, dokładność, samodzielność
umiejętność negocjacji, obsługi komputera oraz obsługi prawniczych programów komputerowych
Wymagania dodatkowe
3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
życiorys i list motywacyjny
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe we wskazanym obszarze
Inne dokumenty i oświadczenia:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin składania dokumentów: 2016-02-15
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska
Bartycka 110A
00-716 Warszawa
z dopiskiem "oferta pracy OP"
Inne informacje:
Inne informacje:
Procedura naboru składa się z kilku etapów.
I etap obejmuje sporządzenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne.
II etap- test wiedzy, do którego zakwalifikowane zostają wszystkie osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
III etap - rozmowa kwalifikacyjna.
IV etap - zamieszczenie wyniku naboru.
Test wiedzy obejmuje pytania ogólne z zakresu funkcjonowania administracji rządowej w województwie, ustawę o służbie cywilnej oraz pytania specjalistyczne dotyczące stanowiska, na które prowadzony jest nabór.
Listy kandydatów zakwalifikowanych do dalszych etapów procedury naboru publikowane są na stronie internetowej BIP WIOŚ oraz w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, przynajmniej na 3 dni kalendarzowe przed planowanym terminem kolejnego etapu wraz z informacją o terminie przeprowadzania testu wiedzy lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Wymagane dokumenty (życiorys-C.V., list motywacyjny) i oświadczenia składane przez kandydata ubiegającego się o pracę powinny być własnoręcznie podpisane.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: (22) 651-07-07.